Som de flesta är medvetna om lever vi just nu i ett kritiskt tidevarv där miljön blir en allt viktigare punkt på agendan för beslutsfattare, makthavare och företag. Visst finns det många som menar att det är falskt alarm och propaganda men många vill också ställa om till ett större ansvarstagande när det gäller miljön.
Klimatkompensation i företagsarbetet
Om ni som företag inser att ni kan bidra till att minska ert avtryck i klimat och miljö så har ni säkert börjat jobba på att bli mer klimatsmarta i verksamheten. Det finns många delar i företaget som är uppenbara när det gäller förändring som exempelvis grön el, sophantering, miljövänligt transport och liknande.
Jobba med en klimatkompenserande kommunikationsbyrå
Men visste ni att det också går att göra ert företags marknadsföring klimatsmart? I Sverige har vi nämligen fått en klimatsmart kommunikationsbyrå. Brid arbetar för att vara så resurseffektivt som möjligt i verksamheten och det gäller allt från reducerade utsläpp till hur de lagrar data.Vare sig ni är intresserade att få hjälp med digital marknadsföring, varumärkesbyggande eller projektledning kan du nu alltså göra det med så lite avtryck på miljön som möjligt. Läs mer på deras sajt för att se hur de kan hjälpa just dig med klimatsmart marknadsföring!